Organizacja

Do naszego przedszkola terapeutycznego uczęszczają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm. Grupy terapeutyczne przewidziane są dla dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat z Wrocławia i okolic. Dziecko, które uzyska odroczenie obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola dłużej.

Każde dziecko w „Niebieskim Latawcu” znajdzie dla siebie grupę adekwatną pod względem jego potrzeb rozwojowych i możliwości komunikacyjnych. Zgodnie z potrzebami terapeutycznymi i edukacyjnymi dla dzieci z autyzmem oraz z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 17.11.2010 r. liczba dzieci w grupie nie przekracza czterech. W każdej grupie zajęcia prowadzone są przez minimum dwóch wykwalifikowanych i doświadczonych terapeutów. Małe, kameralne grupy sprzyjają nauce, zabawie i budowaniu relacji: dziecko- terapeuta, dziecko- dziecko, dziecko- grupa.

Budynek przedszkola jest miejscem przystosowanym do potrzeb dziecka z autyzmem, a nasz piękny ogród sprzyja zajęciom i zabawom swobodnym na dworze. Umożliwia również organizację imprez przedszkolnych takich jak pikniki rodzinne, wspólne spotkania rodziców, dzieci i terapeutów. Każda sala w placówce jest odpowiednio przygotowana i dostosowana do potrzeb naszych dzieci. W wystroju stawiamy na minimalizm, brak ostrych kolorów i wzorów. Tworzymy miejsce przyjemne i pełne ciepłej atmosfery, gdzie dzieci będą czuć się bezpiecznie i będą mogły w pełni korzystać z zajęć, kontaktu z rówieśnikami i terapeutami.

Zapisy i opłaty

Do Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego „Niebieski Latawiec” zapraszamy każde dziecko, które ukończyło 2,5 roku życia i posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm.
Służymy pomocą oraz informacją w celu uzyskania orzeczenia i wstępnej diagnozy zaburzeń rozwojowych u dzieci.

Czesne do 6 godzin pobytu dziecka w przedszkolu wynosi 1000 zł.

Wszystkie szczegółowe kwestionariusze, które należy wypełnić przed przyjęciem dziecka do przedszkola przesyłane są do rodziców drogą mailową, bądź przekazywane osobiście. W sprawie rekrutacji należy kontaktować z nami drogą mailową centrum.niebieskilatawiec@gmail.com, bądź telefoniczną pod numerem: 570 228 803.

Zespół

W Terapeutycznych Punkach Przedszkolnych „Niebieski Latawiec” i "Niebieski Latawiec Nr 2" pracują pedagodzy specjalni, nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, psycholodzy, terapeuci integracji sensorycznej, specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju oraz neurologopeda, muzykoterapeuta i fizjoterapeuta. Cały zespół ściśle współpracuje ze sobą omawiając na cyklicznych spotkaniach funkcjonowanie każdego dziecka i wspólną drogę patrzenia na potrzeby, możliwości ale i problemy naszych dzieci.

 

Anna Matkowska

Anna Matkowska

Założycielka, dyrektor, pedagog specjalny.

Ukończyła szkolenia z zakresu terapii dzieci ze spektrum autyzmu w oparciu o metody niedyrektywne, z terapii SI, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, komunikacji AAC oraz uzyskała rekomendację dr Magdaleny Grycman.

Magdalena Susarska

Magdalena Susarska

Zastępca dyrektora, wychowawca, psycholog, terapeuta AAC.

Ukończyła szkolenia z zakresu terapii dzieci ze spektrum autyzmu w oparciu o metody niedyrektywne, komunikacji AAC oraz uzyskała rekomendację dr Magdaleny Grycman.

Barbara Winczura

Barbara Winczura

Koordynator merytoryczny.

dr hab. nauk społ., pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, oligofrenopedagog, dyplomowany specjalista w dziedzinie diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu, diagnosta i terapeuta dzieci z trudnościami w rozwoju i zachowaniu oraz dzieci przewlekle chorych, specjalista diagnozy, edukacji i terapii dzieci ze złożoną, wieloraką niepełnosprawnością. Posiada certyfikat narzędzia ADOS-2 do diagnostyki klinicznej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, certyfikat testu przesiewowego Screening Tool for Autism in Toddlers (STAT) do wczesnego wykrywania autyzmu u małych dzieci oraz certyfikat testu PEP-3-PL Profil Psychoedukacyjny służący do diagnozy funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu.

Tetiana Kurzhiy

Tetiana Kurzhiy

Wychowawca grupy, pedagog specjalny, nauczyciel języka angielskiego.

Odbyła szkolenia z zakresu terapii dzieci z autyzmem, komunikacji AAC.

Athina Jakovidis

Athina Jakovidis

Wychowawca grupy, Pedagog Specjalny (EiROzNI).

Odbyła szkolenia z zakresu: komunikacji AAC, terapii ręki, TUS, kurs trening toaletowy dzieci z ASD, warsztaty dramy dla pedagogów specjalnych.

Kinga Cyrankowska

Kinga Cyrankowska

Wychowawca grupy, pedagog specjalny.

Brała udział w szkoleniach z zakresu terapii dzieci ze spektrum autyzmu oraz komunikacji AAC. Ukończyła także studia z Metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów.

Adrianna Orzechowska

Adrianna Orzechowska

Anna Szymańska

Anna Szymańska

Julianna Wojtyczka

Julianna Wojtyczka

Anna Żukrowska

Anna Żukrowska

Specjalista psychologii klinicznej.

Ukończyła szkolenia z zakresu: psychoterapii w nurcie psychodynamicznym, terapii dzieci z autyzmem, wspierania rozwoju dzieci oraz szkolenia z komunikacji AAC.

Amelia Jachimowicz

Amelia Jachimowicz

Muzykoterapeutka, terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju.

Odpowiedzialna za grupowe i indywidualne zajęcia muzykoterapeutyczne. Odbyła liczne szkolenia z zakresu wpływu muzyki na rozwój dziecka, terapii dzieci z autyzmem, komunikacji AAC, muzykoterapii metodą Nordoff-Robbins.

Małgorzata Żłobińska

Małgorzata Żłobińska

Paulina Dzierżanowska

Paulina Dzierżanowska

Terapeuta Integracji Sensorycznej, diagnosta baterii PSTIS, pedagog specjalny.

Ukończyła kursy z zakresu Metody Integracji Sensorycznej, Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej, Obserwacji klinicznej SI w ujęciu fizjoterapeutycznym, Wczesnej interwencji terapeutycznej u dzieci 0-36 m.ż., Integracji Bilateralnej, Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, NVC, Diagnostyki, terapii i wspierania rozwoju w podejściu interdyscyplinarnym, Kurs Montessori Online oraz studium animatorów kultury w zakresie arteterapii.

Ewa Pańtak

Ewa Pańtak

Neurologopeda, terapeuta AAC.

Ukończyła szkolenia z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej, terapii dzieci ze spektrum autyzmu w oparciu o metody niedyrektywne, komunikacji AAC oraz uzyskała rekomendację dr Magdaleny Grycman.

Emilia Matyka

Emilia Matyka

Terapeuta Integracji Sensorycznej, psycholog.

Ukończyła szkolenia z zakresu Terapii Integracji Sensorycznej, terapii ręki oraz sensomotorycznej terapii widzenia.

Karolina Markiewicz

Karolina Markiewicz

Elażbieta Doktor

Elażbieta Doktor

Kierownik placówki, wychowawca grupy, logopeda, terapeuta AAC.

Psycholog, pedagog, logopeda. Odbyła szkolenia z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej, diagnozy i terapii dzieci z autyzmem, komunikacji AAC.

Paula Jończyk

Paula Jończyk

Wychowawca grupy.

Z wykształcenia pedagog i logopeda kliniczny. Odbyła szkolenia z zakresu terapii dzieci z autyzmem, komunikacji alternatywnej i wspomagającej, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze złożonymi trudnościami, Terapii Ręki, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Porozumienia bez Przemocy, a także szkolenia podnoszące kwalifikacje logopedyczne, w zakresie diagnozy i terapii.

Krzysztofa Gusiacka

Krzysztofa Gusiacka

Wychowawca grupy, psycholog.

Szkoliła się z metod komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC) oraz metody interakcji poprzez zabawę z dzieckiem ze spektrum autyzmu (GPS).

Natalia Kazana

Natalia Kazana

Angelika Pastusiak

Angelika Pastusiak

Asystent nauczyciela.

Ukończyła szkolenie z komunikacji alternatywnej i wspomagającej: tworzenie indywidualnych systemów komunikacyjnych.

Zofia Borkowska

Zofia Borkowska

Pomoc nauczyciela

Ukończyła szkolenie z komunikacji altertatywnej AAC.

Paulina Gibka

Paulina Gibka

Pomoc nauczyciela

Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny„Niebieski Latawiec” realizuje Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego, o których mówi Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009r. Nr 4, poz 17. W naszym przedszkolu realizujemy autorskie programy dydaktyczne stworzone specjalnie dla potrzeb i możliwości rozwojowych naszych dzieci.
Ponadto dla każdego dziecka przygotowany jest Program Edukacyjno- Terapeutyczny, który zawiera cele edukacyjne oraz terapeutyczne. Programy terapii są regularnie ewaluowane i powstają w zespole w skład którego wchodzą: pedagog specjalny, psycholog kliniczny i neurologopeda.

 

Indywidualne:

Zajęcia rewilidacyjne

Prowadzone są przez pedagoga specjalnego, który po przeprowadzeniu diagnozy wraz z zespołem (psycholog i logopeda) opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny. Podczas zajęć realizowane są zadania z zakresu: funkcjonowania społeczno- emocjonalnego, rozwoju poznawczego, komunikacji i mowy czynnej, motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej, naśladownictwa, samodzielności i samoobsługi.

Terapia integracji sensorycznej

- to praca z ciałem, zabawa przez ruch. Terapia to rozwijanie, kształtowanie, stymulowanie zmysłów począwszy od trzech podstawowych, najwcześniej dojrzewających - dotyk, czucie głębokie i zmysł równowagi. Właściwa stymulacja i równoważenie pracy tych systemów pozwala na kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej, a także wpływa na rozwój zdolności emocjonalnych i poznawczych. Program zajęć opracowany jest na podstawie wykonanej oceny rozwoju procesów Integracji Sensorycznej.

Zajęcia z neurologopedą

Terapia logopedyczna z małym dzieckiem najbardziej przypomina zabawę, która w istocie jest systematyczną pracą dziecka, terapeuty oraz rodziców. W przypadku dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu praca ta przebiega dwutorowo, pierwszy tor to komunikacja i kształcenie kompetencji komunikacyjnych, drugi tor to praca nad mową i kształcenie kompetencji językowych. Program terapii jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Podczas terapii wykorzystuje się różnorodne techniki i pomoce, począwszy od tych najbardziej dostępnych i naturalnych, jak przedmioty codziennego użytku, materiały plastyczne, „dary natury” po specjalistyczne pomoce do stymulacji rozwoju mowy i kształtowania kompetencji komunikacyjnych.

Zajęcia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny

W trakcie terapii indywidualnej psycholog rozwija u dzieci takie funkcje poznawcze jak: uczenie się, uwaga, pamięć i myślenie, zabawę tematyczną oraz ćwiczy umiejętności zwiększające świadomość własnych stanów emocjonalnych, jak i stanów innych osób.

Komunikacyjne

Muzykoterapia

Podczas zajęć indywidualnych muzykoterapeuta sięga po różnego rodzaju formy muzykowania, zgodne z potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami dziecka. Chętnie korzysta z improwizacji muzycznej, umożliwiającej ekspresję emocji i odreagowanie napięć psychofizycznych bez konieczności posługiwania się słowem.

Grupowe:

Zajęcia dydaktyczne

Zajęcia realizowane są według Autorskich programów zajęć dydaktycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym napisanych dla dzieci uczęszczających do Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego „Niebieski Latawiec”. Programy te są dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb dzieci pomagając w oddziaływaniach edukacyjnych zaplanowanych specjalnie dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Programy te oczywiście realizują założenia Podstawy Programowej z dnia 23 grudnia 2008 r. (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz.17).

Zajęcia z programu aktywności knill'ów

to rozwijanie świadomości i wrażliwości na wzajemne kontakty, sygnały i reakcje w grupie.

Muzykoterapia

Podczas zajęć grupowych jest czas na śpiew, grę na instrumentach oraz zabawy ruchowe przy muzyce na żywo. Zajęcia są dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci w poszczególnych grupach przedszkolnych.

Arteterapia

Zajęcia komunikacyjne

Dogoterapia

Zajęcia kulinarne

Odpoczynek

Odpoczynek, relaks, sen są bardzo ważne dla każdego dziecka w wieku przedszkolnym. W tym czasie dzieci w naszym przedszkolu regenerują siły poprzez sen lub relaksację przy muzyce.

Spacery

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny „Niebieski Latawiec” posiada piękny ogród, który pozwala na prowadzenie zabaw i zajęć ruchowych na świeżym powietrzu. Jest to również miejsce imprez przedszkolnych i wspólnych spotkań. Mamy nadzieję, że na naszym placu zabaw stworzymy z dziećmi „Zielony Kącik”, gdzie wspólnie zasadzimy warzywa i kwiaty o które będziemy dbać każdego dnia. Dziecko najlepiej uczy się w naturalnych sytuacjach np. podczas poruszania się po mieście, lesie, parku. Pamiętając o tym organizujemy wycieczki poza teren przedszkola, gdy tylko dzieci są na to gotowe.

Komunikacja

Komunikacja jest jednym z podstawowych praw każdego człowieka, dlatego w naszej placówce kładziemy duży nacisk na rozwój komunikacji, a co za tym idzie umożliwienie wszystkim dzieciom mówienie o swoich preferencjach, smutkach czy radościach. W tym celu kadra przeszła szkolenia z komunikacji alternatywnej i wspomagającej z PECS oraz szkolenia u dr Grycman, pod której superwizyjnymi skrzydłami dalej pozostajemy. Działa u nas również zespół komunikacyjny, który skupia się na budowaniu i rozwijaniu indywidualnych dynamicznych modeli komunikacyjnych.

Galeria
...

sala doświadczania świata

...

sala doświadczania świata

...

sala doświadczania świata

...

sala dydaktyczna

...

sala dydaktyczna

...

sala dydaktyczna

...

sala Integracji Sensorycznej

...

sala Integracji Sensorycznej

...

sala Integracji Sensorycznej

Dojazd do przedszkola
Pośredniczymy w złożeniu wniosków do Gminy Wrocław o zapewnienie dowozu zorganizowanego do placówki dla dzieci, które osiągnęły wiek obowiązku szkolnego.
Do pobrania